Tojota Korola 1.8 hibrid eko-automobil godine u Srbiji

BEOGRAD – Priznanje za eko-automobil godine u Srbiji, koje se dodeljuje u okviru Sajma automobila u Beogradu, pripalo je Tojota Koroli 1.8 hibrid.

Sajam automobila već osmu godinu zaredom organizuje izbor eko-automobila godine, kako bi naglasio zelenu dimenziju ove manifestacije i promovisao etičko ponašanje i podizanje svesti o potrebi očuvanja prirodnih resursa, zaštiti životne sredine i korporativnoj odgovornosti.

“Vazduh je primaran za zdravlje ljudi i životnu sredinu, bez kiseonika ne možemo, a jedan od najvećih zagađivača je saobraćaj, velika emisija štetnih gasova iz starih automobila kojih je previše u našoj zemlji. Istrajaćemo u inicijativi da se u Srbiji od naredne godine zabrani uvoz polovnih automobila sa evro 3 motorom, ako ne i evro 4 i da se stvore uslovi i olakšice kako bi se povećala upotreba elekričnih i hibridnih vozila”, izjavio je Ministar zaštite životne sredine Goran Trivan prilikom dodele priznanja.

Trivan je rekao da Srbija ima prirodne resurse koji omogućuju da se održi i opstane u naletu klimatskih promena, koje su planetarne i gotovo nezaustavljive, a da li će to tako i biti zavisi od svih nas, naših odluka i praktičnih rešenja kojima ćemo zaštititi životnu sredinu od dalje degradacije.

On je rekao da otpora ima ali da su argumenti neumoljivi. Ukazao je da prema proceni Svetske zdravstvene organizacije u Srbiji godišnje umre 6.500 građana od posledica zagađenja vazduha. Naveo je da je u našoj zemlji više od polovine vozila starije od 10 godina, i da se, ako nastavimo sa uvozom takvih vozila pretvaramo u evropsko groblje automobila.

U Evropi je više od milion električnih vozila i ne postoji nijedan razlog da ih u Srbiji ne bude više od sadašnjih 250, rekao je ministar ukazujući da nam je u dostizanju evropskih ekoloških standarda najvažnije da smanjimo zagađenje životne sredine.

Direktor Agencije za zaštitu životne sredine Filip Radović izneo je podatak da se u Srbiji godišnje ispusti u vazduh 150.000 tona zagađujućih materija kao posledica sagorevanja fosilnih goriva u vozilima. On je primetio da je automobilizam izmenio civilizaciju, a da je sada vreme da ekologija izmeni automobilizam.