Globalne kompanije u borbi protiv klimatskih promena

BEOGRAD – Kompanija Ahold Delez obavezala se da će u naredne dve godine u potpunosti uskladiti svoje poslovanje sa ciljevima koje je postavila stručna javnost. Naime kako bi doprinela postavljanju klimatskih ciljeva koji su u skladu sa globalnom potrebom za smanjenjem emisije gasova staklene bašte, kompanija će svoje interne ciljeve prilagoditi “Science based targets” normama.

Okvir koji omogućava postavku ovih ciljeva razvile su relevantne međunarodne organizacije (WWF, CDP, WRI i UN Global Compact) u cilju određivanja koliko i kojim tempom određena organizacija treba da smanji svoju emisiju gasova staklene bašte kako globalna prosečna temperatura ne bi porasla više od 1,5 stepeni Celzijusa.

Kako bude radio na postavci novih ciljeva u naredna 24 meseca, Ahold Delez će detaljno ispitati sve opcije za smanjenje emisije gasova staklene baste, i to u vezi sa rashladnim fluidima, efikasnom upotrebom energije, transportnim i proizvodnim lancem.

U Srbiji je kompanija Delez prošle godine počela implementaciju ekoloških rashladnih fluida koji su u toku 2018. godine instalirani u prvom ekološkom Maksiju u Srbiji. U toku iste godine emisije gasova staklene bašte smanjena je za 9% u odnosu na 2017. godinu, a kompanija je implementacijom sistema naplate smanjila potrošnju jednokranih plastičnih kesa za 70 odsto. Zajedno sa potrošačima samo u prošloj godini reciklirano je više od deset hiljada tona otpada.

Globalna ekološka akcija “Sat za našu planetu” održaće se po jedanaesti put u Srbiji, u subotu 30. marta 2019. godine u 20.30 časova, simboličnim gašenjem svetla na sat vremena, kao i u više od 7.000 gradova širom sveta. Kao i prethodnih godina, povodom ove akcije u svim radnjama Maxi, Tempo i Shop& Go od 20.30 do 21.30 biće ugašena dekorativna rasveta (svetleće reklame i osvetljenje na bilbordima).

Ove godine slogan akcije je “Skini se s plastike, navuci se na prirodu!”. Cilj akcije je da se pre svega podigne svest o očuvanju planete i borbi protiv klimatskih promena.

Izvor: Represent Communications